zondag 1 mei 2011

Grensgeval!




In de zomer van 2006 zijn wij, mijn man, onze jongste dochter en ik, in Altenberge komen wonen.Onze zoon en middelste dochter zijn in Nederland achter gebleven. Ze studeren beide en zitten op kamers. De keuze was een jaar van te voren al gemaakt. We woonden in Meppel, 2 onder een kap en hadden de wens om toch meer ruimte te hebben. Deze wens kon in Nederland niet verwezenlijkt worden. De prijzen van een stukje grond of grond met een huis rijzen de pan uit. Ik wilde in huis meer ruimte en mijn man graag zijn volkstuin naast het huis. Het toeval treft dat mijn man in aanraking kwam met een collega die in het grensgebied woont. Dat bracht ons op een idee en zijn het internet op gedoken om informatie te krijgen over het wonen in het grensgebied.We zijn er achter gekomen dat de informatie niet helemaal optimaal  is en dat er dingen zijn die je niet van tevoren kan overzien. En juist hierover wil ik dit blogspot gaan gebruiken. Over het rijlen en zijlen van ons leven hier en over de gewoontes van het dorp en zijn inwoners. Geniet van mijn blog en als je het idee krijgt om ook deze stap te zetten, mag je altijd contact met mij opnemen via deze site.

      Liebe grusse aus Deutschland,
             Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten